Couple smiling and hugging

Een gezondere en mooiere toekomst creëren, één glimlach tegelijk

Een gezondere en mooiere toekomst creëren, één glimlach tegelijk

Vanaf de oprichting van het bedrijf in 1806 is het altijd ons doel geweest om de mondgezondheid op de grootst mogelijke schaal te ondersteunen en te verbeteren. Dat doen we niet alleen door onze beste producten en oplossingen voor jouw glimlach te ontwikkelen, maar ook door mondzorg en voorlichting voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk te maken, terwijl we ook ons uiterste best doen om onze impact op het milieu te beperken.

Vrouwelijke medische professional die openhartig glimlacht

Wie wij zijn

Wij zijn de wereldwijde marktleider op het gebied van mondhygiëne - het meest vertrouwde merk ter wereld. Met meer gepatenteerde innovaties dan wie dan ook in deze categorie, hebben wij het grootste partnerschap met tandheelkundige professionals en het langst bestaande programma voor voorlichting over mondgezondheid. 

Mannelijke tandarts pratend met een patiënt die in zijn tandartsstoel zit

Onze visie

Wij geloven dat iedereen een toekomst verdient om over te glimlachen.

Twee jonge meisjes in uniform bootsen tandenpoetsen na met kartonnen borsteltjes
Ons doel

Ons doel is om de mondgezondheid over de hele wereld te verbeteren.

Hand die een laboratoriumschaal vasthoudt met daarin een muntblaadje

Onze belofte

Onze belofte is om glimlachen te creëren die de kracht in ieder van ons vrijmaken en zo een betere toekomst te openen.

Hoe we een gezondere lach voor iedereen creëren

Al ons onderzoek naar mondgezondheid, onze expertise en onze samenwerkingen met tandheelkundige professionals staan ​​in het teken van het helpen van iedereen om het beste te doen voor hun glimlach, en ook voor de planeet.

Onze geschiedenis

Het kleine zeep- en kaarsenbedrijf dat William Colgate aan het begin van de 19th eeuw in New York City begon, is nu, meer dan 200 jaar later, een echt wereldwijd bedrijf dat honderden miljoenen consumenten wereldwijd van dienst is. Gedurende deze geschiedenis zijn de Colgate-medewerkers en Colgate-waarden de kern van ons succes geweest.

Colgate® Keep
1806

Het bedrijf is opgericht door William Colgate.

Colgate® Keep
1873

Colgate begint tandpasta in potjes te verkopen.

Colgate® Keep
1896

Colgate introduceert tandpasta in een opvouwbare tube.

Colgate® Keep
1930

Colgate is het eerste merk dat het keurmerk van de American Dental Association heeft gekregen voor Colgate® Ribbon Dental Cream.

Colgate® Keep
1968

Colgate tandpasta wordt opnieuw samengesteld met MFP-fluoride om gaatjes te bestrijden en de Ultrabright Whitening tandpasta wordt gelanceerd.

Colgate® Keep
1987

Colgate introduceert het eerste mondwater om de opbouw van tandsteen effectief te voorkomen.

Colgate® Keep
1992

Met de ontwikkeling van een nieuw proces om gingivitis onder controle te houden, wordt Colgate® Total Toothpaste voor het eerst op de markt gebracht.

Colgate® Keep
2004

Introductie van de Colgate® 360º handtandenborstel.

Colgate® Keep
2011

Het merk Colgate® Optic White® wordt gelanceerd met de eerste tandpastaformule die een door professionals aanbevolen witmakende stof bevat.

Colgate® Keep
Heden

Colgate verkoopt haar producten in meer dan 200 landen en gebieden wereldwijd.